molntjänster för företag och föreningar

rCloud Office Installationer, Helpdesk och Support


Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356 Notice: Undefined variable: post_id_array in /customers/8/d/c/redcloud.se/httpd.www/blog/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Vi tycker det ska vara enkelt att installera rCloud Office!

Klicka på det du vill göra nedan och följ bara instruktionerna

rCloud Office Status  (5 kontrollpunkter)

RD Gate   RDWeb (1) RDWeb (3) OWA SSL

För fler kontrollpunkter se rCloud Office Quickcheck  (extern länk)

Din IP adress - 35.168.111.204

 

5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office

Här är några länkar kring såna frågor :

Våra avtal är inga långa bindande avtal, vi tillämpar två månader uppsägning för att ge både er och oss tid att förbereda en flytt.

Att bli kund: En teknisk checklista
Uppsägning En teknisk checklista

Vi fakturerar allt i efterskott månadsvis.

Vid förseningar av betalningar tillämpar vi följande:

Om fakturan inte betalats i tid skickar vi en påminnelse efter c:a 10 dagar. Här händer inget annat rent tekniskt.

Om påminnelsen inte betalas skickar vi en ny efter ytterligare c:a 10 dagar OCH vi begränsar möjligheten för era användare att logga in mellan 17:00 – 08:00 vardagar och lördag söndag. Det betyder alltså att under de tiderna kan inga av era användare nå sina program eller sitt data eller sin e-post.

Om även den påminnelsen förfaller stoppar vi tillgången helt för alla era användare och vidtar lämpliga åtgärder.
Vid nedstängda konton och uteblivna betalningar förbehåller vi oss rätten att radera allt ert data från våra system.

Skicka oss ett mail till Helpdesk så löser vi det.

Vår idé ar att användare bara ska se de program de behöver och att ni som företag betalar för det ni använder. En användare kan t.ex. behöva hela Microsoft Office och Visma och något annat medans en annan användare bara behöver bara Microsoft Office eller kanske t.ex. bara Tidsstämplingen från FLEX. NI betalar alltså olika per användare  beroende på vilka program de har tillgång till helt enkelt

För att lägga till nya användare eller ta bort i rCloud skickar ni helt enkelt ett mail till oss på Helpdesk. Av förståeliga skäl tar vi inte bort eller lägger till användare utan en skriftlig beställning, både för er och vår säkerhet.

Vissa av våra kunder har även en egen programvara för att lägga till nya användare utan att behöva kontakta oss.

Vill ni ha tillgång till det programmet, skicka oss ett mail så fixar vi det

Om ni är kund hos någon av våra återförsäljare så hanterar de det här åt er.

Nej. Inloggningar är personliga och rent tekniskt fungerar det så här.

Om en användare loggar in med t.ex. kalle.svensson@företaget.se och startar ett program så startar han en s.k session mot rCloud.

Om en annan person på företaget (eller var som helst) samtidigt startar ett program i rCloud med samma användarnamn och lösenord kommer användare nummer två att ta över den sessionen (och den första användare får ett felmeddelande om att någon annan loggat in och tagit över sessionen).

Det är såklart både svårjobbat att behöva kontrollera om någon använder just den inloggningen och man ska även ha i åtanke att varje inloggning har en egen privat hemkatalog (Z:\) där det kan ligga privata och känsliga dokument som man kanske inte vill dela med sig av.

Det går dock utmärkt att dela på en lokal Windows dator med flera användare i rCloud. Läs mer om det här

Javisst. Vi har grundläggande e-postjänster men vårt egentliga fokus är att tillhandahålla andra typer av program som bokföring, lagerhantering o.s.v
Det finns ingen motsättning i att ha sin e-post hos en annan leverantör som t.ex Office 365 och samtidigt ha andra program i rCloud Office,

 

Nej. Absolut inte,

Ni kan t.ex. fortsätta ha er e-post var ni vill, fortsätta använda era leverantörer av IT, behålla era filer lokalt o.s.v.
Ni kan flytta allt till oss om ni vill men ni kan även flytta bara enskilda program och göra dem tillgängliga som molntjänster. Vi är flexibla och har inga krav på helhetsåtaganden.

Läs mer om det här

Du kan använda båda molntjänsterna.
Teamsmöten och e-post o.s.v hamnar då i din Outlook för Office 365 och all e-post finns hos Microsoft i deras molntjänster medans t.ex du startar dina andra program som vanligt hos oss i rCloud (t.ex. Visma Administration).

Om ni valt att även ha er e-post hos oss och vill använda Teams / Skype eller andra mötesprogram så fungerar det också såklart.

Det finns ett par sätt att göra det på.

Metod 1
Antingen sätter ni upp er lokala Windows 10 Epost klient (och klickar på möten där så ni kan starta ert Teams möte med kamera och mikrofon lokalt i er dator.

Metod 2
Ni kan också logga in i webmailen för rCloud på  och klicka på mötesinbjudan den vägen. Då startas din lokala Teams och kamera och mikrofon fungerar som vanligt.

Vi rekommenderar dock inte att starta t.ex. Microsoft Outlook i rCloud för att delta i Teams/Skype möten då det helt enkelt kommer upplevas som att det går för långsamt och hackigt.

Vi har även en YouTube-kanal där vi under årens lopp lagt upp videor för att visa hur man gör.
Det kan dock se annorlunda ut idag med installationer o.s.v. då vi förenklat hanteringen väldigt mycket.

Det kan dock finnas en video som hjälper just dig ?

 

Tag: video

Nja.

Vi har en lite annan syn på vad molntjänster ska vara.
Vi tror fullt och fast på att bara lagra filer egentligen inte är så användbart.

Vi utvecklar vårt resonemang lite mer här . Behöver ni bara molnlagring finns det andra som gör det som sin affärsidé eller ni kanske vill ha hjälp att bygga en egen in-house lösning.

Kontakta gärna i så fall JufCorp AB för fortsatta diskussioner

Skicka oss ett mail tilll Helpdesk med vilket program ni vill uppdatera och och eventuella inloggningar vi kan tänkas behöva.

Inloggningar kan vara t.ex. i ert system hos oss (som admin om vi behöver det ) eller till en extern kundportal där vi kan hämta installationsprogram.

 

rCloud Office inkluderar plattformsoberoende cloud access, drift, antivirus i molnet, backuper, generationshantering, intrångshanatering och tillgång till helpdesk.
Uppdatering, felhantering och felsökning av kundprogram faktureras per uppgraderingstillfälle och programvara.
Vid support av tredjeparts-programvaror d.v.s inställningar, hantering o.s.v i t.ex. Visma eller FLEX hänvisar vi i första hand till respektive leverantörens egen support.
Minimifakturering vid uppgraderingar och felsökning är 1 timme.
* Uppgraderingar helger och kvällstid kan debiteras med faktor 1,5 för kvällstid och faktor 2 för helger och nätter.
Red Cloud IT är ett renodlat molntjänstföretag.
För IT support, infrastruktur, IT säkerhet och andra IT relaterade frågor hänvisar vi till JufCorp AB.

Vår tanke är att hjälpa företag som har en programvara med en befintlig kundbas. Det kan vara tidsrapportering, lagerhantering, ekonomisystem o.s.v. Det finns många såna företag i Sverige men frågor kring molntjänster börjar dyka upp eller kunder börjar fråga efter programmen till MAC , iPad, Android, kunna jobba hemifrån o.s.v.

Vi vill att ni enkelt ska kunna erbjuda era kunder att köra era program som en molntjänst, utan stora investeringar eller behöva anställa personal för serverdrift o.s.v..

Vår process är ganska enkelt. Ni ger oss installationsmedia, licenser och installationsbeskrivningar. Vi installerar upp den i rCloud Office och ni testar igenom programmen och kollar det fungerar som ni tänkt er. Efter det är det klart.

Svårare än så ska det inte behöva vara.

Nedan är några av fördelarna med att ha Red Cloud IT som partner och leverantör av SaaS (Software as a Service) för era program

Att sätta upp servrar/VPS-lösningar i Microsoft Azure/Amazon AWS kan bli väldigt dyrt. Man måste fortfarande själv ha mycket kunskap och kunna drifta dem rent applikatoriskt och ha god förståelse för infrastruktur och serverdrift. Det finns många verktyg kring deras tjänster men kan vara onödigt komplicerade att sätta sig in i.

Vår tanke är att ni inte ska behöva vara specialister på Azure/AWS. Ni är redan specialister på era egna program och ni kan era kunder.
Med rCloud Office behöver ni bara ha support för era egna program, vi tar hand om resten.

Att ge slutanvändaren en VPS (ett virtuellt skrivbord) kan vara förvirrande för användaren, med rCloud Office får slutanvändaren helt enkelt en ikon på sin dator varifrån de startar programmen, precis som om de vore lokalt installerade.
En del leverantörer använder t.ex. Citrix men med det behövs extra programvaror installeras lokalt. Vi försöker ha så lite lokal inverkan som möjligt på användarens enhet.
Citrix licensmodell gör också att slutkostnaden kan bli väldigt hög med en ganska liten praktisk skillnad för slutanvändaren rent tekniskt. De flesta applikationer fungerar alldeles utmärkt ändå.

De stora molnleverantörerna kan ändra i sitt utbud med ganska kort varsel vilket ju kan leda till att lösningen ni byggt måste göras om.
I rCloud Office planerar vi stora förändringar ihop med våra partners och kan välja olika delar av vårt moln att göra olika saker d.v.s behövs inte uppgraderingen så gör vi den inte om det skulle påverka era kunder negativt.

Allt data finns i Sverige och omfattas alltså inte av Cloud Act. Skulle vi expandera till andra länder kommer vi bygga likadana lösningar där. Det här kan vara en en mycket viktig fråga för era kunder.

Med rCloud Office vet ni exakt hur många användare som använder era program varje månad och vilka de är. Utan en giltig användare i vår molntjänst kommer de helt enkelt inte åt programmen. Ni minimerar licensfusk.

Ni behöver inte skriva om era program från grunden för att få dem fungera på MAC, iPad, Android osv. Med rCloud Office blir de nåbara per automatik från fler plattformar, utan tappad funktionalitet.

När era program uppdateras så uppdateras det för alla dem som använder rCloud Office.
Behovet av att skicka ut uppdateringar, drifta en sajt för det , ha support för många olika versioner o.s.v blir minimalt. Att patcha/rätta en bugg eller lägga till nya funktioner är gjort i realtid. För alla.

Ni kan fortsätta sälja era program som ni alltid gjort till slutkund men även erbjuda rCloud Office som ett komplement till era kunder. Det ena utesluter inte det andra på något sätt.

Ni kan själva skapa nya användare hos oss utan vår hjälp om ni vill, annars lägger vi gärna upp dem åt er.
Behöver era kunder ge en anställd tillgång till era program under en kortare tid så löser vi det också (t.ex. vid en visstidsanställning eller projektanställning). Vi tar betalt per användare och månad. Inga långa uppsägningstider och kontrakt. Enkelt och rättvist för era kunder.

Vår helpdesk och expertis finns tillgänglig när ni behöver den, ni behöver inte söka i forum och Googla på konstiga fel, vi hjälper er.
För oss är en kund en partner, vi vill alla det ska bli bra.

Vi har backuper, antivirus, intrångssäkerhet, övervakning, brute force protection , generationshantering, infrastruktur och helpdesk på plats.

Vi är ett renodlat molntjänstföretag så andra avtal ni har med era kunder om t.ex lokal IT support påverkas inte alls.

Vi är flexibla vad gäller affärsmodeller och samarbeten. I första hand fakturerar vi gärna er för våra tjänster och ni fakturerar sedan era kunder men även andra faktureringsmodeller går att förhandla fram t.ex. % på omsättning av era kunder o.s.v.

Vi är snabba, professionella och har högt fokus på att vara tillgängliga och kunna hjälpa till med att lösa det som kan tänkas dyka upp.

Små företag är snabbare och flexiblare med kortare beslutsvägar om vad som behöver göras och när.
Vi är seniora tekniker och konsulter med mycket breda erfarenheter och kunskaper inom som driver Red Cloud IT. Vi förstår samband och beroenden mellan system och även säkerhetsfrågor.

Load More

För att kontakta Red Cloud IT Helpdesk

Telefon – 08 55 11 86 66

eller skicka mail till helpdesk@redcloud.se