Felmeddelande: Ogiltig anslutningsfil


Det här kan hända om t.ex. lagt @ rCloud-ikoner i startmenyn på t.ex. Windows 10.
Gör så här för att lösa problemet.

Ta bort ikonen från startmenyn och start programmet från den vanliga programgruppen istället (Start – Alla Program – “Red cloud IT rCloud Office”)

Om felet kvarstår kanske du behöver göra en ominstallation eller prova att uppdatera våra ikoner:

    1. Uppdatera ikoner
      1. Starta kontrollpanelen
      2. Leta ikonen RemoteAPP och Fjärrskrivbord
      3. Klicka på “Egenskaper” på Red Cloud iT rCloud Office
      4. Klicka på Uppdatera och låt det uppdatera klart
      5. Stäng ner kontrollpanelen och testa igen

 

2. Installera om
Starta kontrollpanelen  (om du får ett felmeddelande t.ex om att det redan finns installerat)

1. Leta ikonen RemoteAPP och Fjärrskrivbord
2.Klicka på “Ta bort” nere till höger på Red Cloud iT rCloud Office
3. Stäng kontrollpanelen
4. Välj sen nedanför vad du vill göra (Installera för Windows, MAC os.s.v )