Frågor och svar (FAQ)


Här hittar du svar på de vanligaste frågorna hos våra kunder.

Om du inte hittar svar på just din fråga kan du kontakta oss eller skapa  ett ärende i vår rCloud Servicedesk så återkommer vi så fort vi bara kan.

4. Felsökning och felmeddelanden

Det här kan bero på om du har en enhet med väldigt hög upplösning (t.ex. en laptop som Surface Pro ) och den inte känner av en inställning som heter DPI som hanterar skalandet av upplösningar,

För att lösa det här behövs några manuella ingrepp lokalt i din dator som är lite avancerade men inte omöjliga.
Vi har försökt förenkla det så mycket det går för dig här nedan

Gör så här för att lösa DPI-skalandet i rCloud Office:

Öppna en kommandoprompt som administratör (Leta upp ikonen kommandoprompt, högerklicka och välj “”Kör som administratör”“)

Kopiera sedan de här 2 raderna nedan och klistra in i fönstret och tryck Enter efter varje rad

reg add HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SideBySide /v PreferExternalManifest /t REG_DWORD /d 1

rCloud add manifest file

bitsadmin.exe /transfer “rCloudDPI2” https://ts001.rcasp.se/rCloud/scripts/mstsc.exe.manifest c:\windows\system32\mstsc.exe.manifest

rCloud Office små ikoner

Testa starta dna program som vanligt nu så torde ikoner se normala ut igen