Frågor och svar (FAQ)


Här hittar du svar på de vanligaste frågorna hos våra kunder.

Om du inte hittar svar på just din fråga kan du kontakta oss eller skapa  ett ärende i vår rCloud Servicedesk så återkommer vi så fort vi bara kan.

4. Felsökning och felmeddelanden

En av våra kunder använder Android surfplattor för att köra b.la. Flex Tidsredovisning i rCloud.
rCloud Office får ju era Windows-program att fungera även på iPad, Android, MAC o.s.v.

Man upptäckte att tiden i en av deras surfplattor stod fel med hela två timmar.
De andra gick dock korrekt.

Efter lite funderande kom vi på att det beror på att rCloud Office tillåter en funktion som heter “Time Zone Redirection” d.v.s rCloud Office känner av vilken tidszon din lokala enhet har och använder den i dina sessionr i rCloud.

Om du t.ex. befinner dig i Helsingfors och har ställt in den tidszonen kommer tiden i dina program i rCloud Office att reflektera det (alltså tiden kommer då att vara Svensk tid + 1 timme )

Lösningen för att få tiden korrekt för just surfplattan och i Flex Tid var helt enkelt att sätta surfplattans lokala tidszon till Sverige.