Arkiv: FAQs


För att kopiera filer till någon katalog i rCloud från din lokal enhet markerar du filen lokalt, kopierar (antingen med att trycka CTRL +C eller högerklicka och väljer ”Kopiera”) , markera sedan katalogen du vill klistra in filutforskaren ”Dokument @ rCloud” och klicka CTRL +V eller högerklicka och välj ”Klistra in”. För att kopiera ner en fil till din lokal enhet gör du det omvänt. Om du […]

2.5 Hur kopierar jag filer till och från min lokala ...


Ibland får program något fel och kan hamna i något läge som känns som att det ”hängt” sig. Det finns lite olika saker att göra här och här är några tips Börja med att kolla det inte ligger någon dialogruta bakom programmet. För att växla mellan program och få fram såna rutoe, klicka i fönstret där programmet hängt sig och tryck på CTRL + TAB och se […]

Vad gör jag om ett program ”hängt sig” i rCloud?


Starta Outlook i rCloud Klicka högst upp till vänster i Outlook och leta upp upp valet Öppna och klicka på knappen ”Importera” Välj där det står Importera från fil. Leta upp backup-filen f(.PST du laddat upp ) från din  Z:   (Z:\ är alltid din egen privata hemkatalog d.v.s bara du kan se den) Markera filen och välj ut det du vill importera (rent tekniskt sett går det […]

3.2 Hur importerar jag min gamla e-post och kalender till ...



enheter i molntjänsten rCloud
När du startar t.ex. ”Dokument @ rCloud” och klicka på ”Computer” så kommer det dyka upp några enheter i listan med några ikoner. Gemensamt data för ert företag (G:) G:\ är den gemensamma arbetsytan ert företag har där ni kan dela filer med varandra. Den heter också oftast något i stil med Företaget @ rCloud   Din hemkatalog (Z:) Z:\ är din egen hemkatalog som bara du […]

2.4 Vad betyder de olika enheterna och ikonerna i rCloud? ...


Det finns två sätt att byta lösenordet, antingen öppnar du en webläsare och surfar till http://password.rcloud.se där du skriver in ditt nuvarande lösenord och det nya.   Det andra sättet är att starta ett program i rCloud från programgruppen Red Cloud IT rCloud Office  (t.ex. Dokument@ rCloud) och trycka CTRL + ALT + END och välja ”Change password / Byt Lösenord

1.4 Hur byter jag lösenord i rCloud Office?


Vår standard är att ditt användarnamn är din e-postadress. Lösenordet har du fått i ett e-postmeddelande från helpdesk@redcloud.se (Red Cloud IT Helpdesk) eller av er återförsäljare. Naturligtvis rekommenderar vi att du själv byter ut lösenordet. Lösenorden måste bestå av minst 8 tecken varav 1 VERSAL, gemener, och siffror. t.ex’ recloud1 är inte ett giltigt lösenord medans Redcloud1 är det. I alla våra system gäller samma standard för […]

1.3 Vad är mitt användarnamn och lösenord?



Javisst. Du kan installera ikonerna på vilka enheter du vill. Följ bara instruktionerna för det operativ du behöver installera på . Användarnamn och lösenord är detsamma överallt. Det centrala är inte vilken enhet du använder. Det centrala är du. Vi vill du ska kunna arbeta med dina program och ditt data, oavsett var du är. Hemma, på jobbet, sommarstugan eller på semester. På grannens dator, iPad eller […]

Kan jag köra rCloud Office även hemma och på andra ...


starta molntjänsten rCloud Office
Efter du installerat ikonerna vill du såklart börja använda dem. Programmen hamnar under din vanliga start meny , precis som om du installerat ett program lokalt. Windows 10 Klicka på Start knappen, expandera ut Alla Program och leta efter programgruppen Red Cloud IT rCloud Office Windows 7 Programmen hamnar under under Start\Alla Program\RemoteApp och Fjärrskrivbord\Red Cloud iT rCloud Office Windows 8 och Windows 8.1 Söka på ”@ […]

2.2 Kom igång: Hur startar jag mina program ?