FAQ Category: 5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office


    Ja. Vår molntjänst är en flexibel och enkel tjänst att använda och fungerar på de flesta vanligt förekommande operativsystemen. Vi stödjer Windows XP, Windows Vista, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 och Windows 11. För Windows 7 och uppåt gör installationerna också till på exakt samma sätt, vare sig du är på jobbet eller installerar våra ikoner på din PC hemma. 1. Klicka på länken […]

Stödjer rCloud Office t.ex. Windows 11?


2020-08-31 Idag ar vi bytt ut våra SSL certifikat. Detta är något som måste göras med jämna mellanrum för att kommunikationen ska vara säker . Enkelt uttryckt gör ett SSL certifikat så att kommunikationen mellan din enhet och våra molntjänster går krypterade och inte kan avlyssnas eller förändras av någon obehörig. Anledningen till att du får frågan är att krypteringsnyckeln har bytts ut och att vår molnjtänst […]

Nytt SSL certifikat / fråga om du litar på den ...


Inloggningar är personliga och rent tekniskt fungerar det så här. Om en användare loggar in med t.ex. kalle.svensson@företaget.se och startar ett program så startar han en s.k session mot rCloud. Om en annan person på företaget (eller var som helst) samtidigt startar ett program i rCloud med samma användarnamn och lösenord kommer användare nummer två att ta över den sessionen (och den första användare får ett felmeddelande […]

2.6 rCloud Office och delade användare



I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se  Du kan även logga in direkt nedan Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss) […]

En ny servicdesk för rCloud Office – Beställa nya användare, ...



Du kan använda båda molntjänsterna. Ha dock i åtanke att allt data som ni skickar ich lagrar i Office 365 inte hanteras av Red Cloud IT. Support på Office 365 hanteras av er återförsäljare. För att Office 365 ska fungera i vår miljö krävs ni har en licens som är minst Office 365 Business Premium (eller E3). För frågor kring det, kontakta er återförsäljare.  Teamsmöten och e-post […]

Office 365. Microsoft Teams, Skype och sånt? Hur fungerar det ...





Vår tanke är att hjälpa företag som har en programvara med en befintlig kundbas. Det kan vara tidsrapportering, lagerhantering, ekonomisystem o.s.v. Det finns många såna företag i Sverige men frågor kring molntjänster börjar dyka upp eller kunder börjar fråga efter programmen till MAC , iPad, Android, kunna jobba hemifrån o.s.v. Vi vill att ni enkelt ska kunna erbjuda era kunder att köra era program som en molntjänst, […]

Vi har en egen programvara som vi vill få ut ...



Nej. Absolut inte, Ni kan t.ex. fortsätta ha er e-post var ni vill, fortsätta använda era leverantörer av IT, behålla era filer lokalt o.s.v. Ni kan flytta allt till oss om ni vill men ni kan även flytta bara enskilda program och göra dem tillgängliga som molntjänster. Vi är flexibla och har inga krav på helhetsåtaganden. Läs mer om det här

Måste vi flytta alla våra program och data till rCloud?