FAQ Tag: uppdatera rCloud


I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se  Du kan även logga in direkt nedan Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss) […]

En ny servicdesk för rCloud Office – Beställa nya användare, ...


Det här kan bero på många saker men brukar vara lätt att fixa. Windows: Testa först med att uppdatera ikonerna från kontrollpanelen. Starta kontrollpanelen och leta upp ikonen RemoteAPP-och Fjärrskrivbordsanslutningar Klicka på knappen Egenskaper för Red Cloud IT rCloud Office och klicka på knappen Uppdatera Nu ska ikonerna komma tillbaka .. Det står också hur många program du har tillgängliga. Om det står 0 program tillgängliga kan […]

Fel: Ikonerna saknas eller fungerar inte