Fel: Kan inte ansluta till era molntjänster i rCloud


Det här kan bero på många olika saker. Här är några enkla steg att kika på för att felsöka.
Om du ser grönmarkingar på kontrollpunkterna nedan betyder det att våra tjänster är normalt tillgängliga från den här webplatsen

rCloud Office Status  (6 kontrollpunkter)

RD Gate   RDWeb (1) RDWeb (2) RDWeb (3) OWA SSL

För fler kontrollpunkter se rCloud Office Quickcheck  (extern länk)

Din IP adress - 3.133.119.66

 

  1. Kontrollera att du har en fungerande en internetanslutning . Prova att surfa t.ex. till http://www.redcloud.se
    Om det inte fungerar, prova starta om din dator och prova starta om modemet.
  2. Om din anslutning är OK kan du testa surfa till ett par olika ”kontrollpunkter” hos oss .Testa t.ex. http://mail.rcloud.se och http://portal.rcloud.se. Om du når dem så kommer du fram till våra servrar och våra serverhallar.
  3. Om du har problem att starta just ett program men når andra saker hos oss kan det vara så att din IP adress blivit utelåst p.g.a för många felaktiga inloggningar mot just den servern där dina program ligger.Vi har en del extra intrångsskydd på plats för er säkerhet och de reagerar på bl.a.. för många felaktiga inloggningar från ett och samma ställe.Om du tror att det är det som hänt , skriv upp IP adressen ovanför här och skicka oss ett mail/eller ring helpdesk så fixar vi det.
  4. Här är också en felsökningsguide för rCloud Office med lite fler tips
Category: 4. Felsökning och felmeddelanden