Här hittar du allt du behöver för att komma igång, felsöka eller få svar på dina frågor.
Du kan kontrollera om vi har någon driftstörning som kan påverka er tjänst hos oss.
3. Ställa in e-post
Windows 10 är ett väldigt populärt operativsystem hos många av våra användare och för dem av våra kunder som har sin e-posthantering hos oss på Red Cloud vill vi visa hur man enkelt kan sätta upp och använda den inbyggda, gratis e-postklienten som kommer med operativsystemet.
Det finns även en inbyggd e-postklient i MAC som man kan användas.
Starta programmet via ikonen e-post genom att klicka på Windows logon längst ner till vänster och leta upp E post bland ikonerna i startmenyn (oftast uppe till höger)
Steg 1. Klicka på Konton uppe till vänster
Steg 2. Klicka på ”Lägg till konton”
Steg 3. Välj val nummer 2 (Exchange, Office 365)
Steg 4. Skriv in din e-postadress
Steg 5 . Skriv in ditt lösenord
Steg 6. Skriv in e-postadress igen på raden ”Användarnamn”
Steg 7 Klicka på knappen ”Avancerat” när nedanstående felmeddelande kommer upp :
Steg 8. Dra ut rutan så du ser alla fälten och fyll i enligt nedan (Server = exchange.rcasp.se ) och du måste ange ett kontonamn för e-post kontot (t.ex. ”Förnamn Efternamn @ rCloud”
Steg 9. Klicka JA på nästa ruta
Steg 10 . Klart!
Om du får ett felmeddelande om att din brevlåda redan har 10 enheter kopplade, se den här länken för hur du löser det
Om du bara vill läsa e-epost via webmail så är länken dit http://mail.rcloud.se
Category:
3. Ställa in e-post
4. Felsökning och felmeddelanden
I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office
I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
3. Ställa in e-post
Windows 10 är ett väldigt populärt operativsystem hos många av våra användare och för dem av våra kunder som har sin e-posthantering hos oss på Red Cloud vill vi visa hur man enkelt kan sätta upp och använda den inbyggda, gratis e-postklienten som kommer med operativsystemet.
Det finns även en inbyggd e-postklient i MAC som man kan användas.
Starta programmet via ikonen e-post genom att klicka på Windows logon längst ner till vänster och leta upp E post bland ikonerna i startmenyn (oftast uppe till höger)
Steg 1. Klicka på Konton uppe till vänster
Steg 2. Klicka på ”Lägg till konton”
Steg 3. Välj val nummer 2 (Exchange, Office 365)
Steg 4. Skriv in din e-postadress
Steg 5 . Skriv in ditt lösenord
Steg 6. Skriv in e-postadress igen på raden ”Användarnamn”
Steg 7 Klicka på knappen ”Avancerat” när nedanstående felmeddelande kommer upp :
Steg 8. Dra ut rutan så du ser alla fälten och fyll i enligt nedan (Server = exchange.rcasp.se ) och du måste ange ett kontonamn för e-post kontot (t.ex. ”Förnamn Efternamn @ rCloud”
Steg 9. Klicka JA på nästa ruta
Steg 10 . Klart!
Om du får ett felmeddelande om att din brevlåda redan har 10 enheter kopplade, se den här länken för hur du löser det
Om du bara vill läsa e-epost via webmail så är länken dit http://mail.rcloud.se
4. Felsökning och felmeddelanden
I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office
I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med ”Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
1. Installation
2. Kom igång
3. Ställa in e-post
4. Felsökning
5. Övriga frågor och svar