Arkiv: FAQs


authentication error 0x607
Det har hänt bara en gång hos oss men vi ville ändå publicera det tifall du som kund råkar ut för det här felet. När du förösker starta ett av din aprogram i rCloud och får ett felmeddelande med det felemeddlandet som är nedan Det här är en sak som vi Helpdesk måste göra på vår sida för att lösa. Du som anävndare kan alltså inte lösa […]

Avancerat : Autentiseringsfel 0x607


Javisst. I första hand rekommenderar vi att ni installerar och kör era program genom de lokala ikonerna men ibland är man kanske på resande fot eller nåt och bara vill komma åt program från en lånad enhet. Då fungerar våra web portaler alldeles utmärkt. Webportalen för Gen II är också att rekommendera för operativsystem som inte stöder RDP direkt utan fungerar bäst just över en webläsare. Obs, […]

2.3 Går det starta programmen över någon webportal?


    Ja. Vår molntjänst är en flexibel och enkel tjänst att använda och fungerar på de flesta vanligt förekommande operativsystemen. Vi stödjer Windows XP, Windows Vista, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 och Windows 11. För Windows 7 och uppåt gör installationerna också till på exakt samma sätt, vare sig du är på jobbet eller installerar våra ikoner på din PC hemma. 1. Klicka på länken […]

Stödjer rCloud Office t.ex. Windows 11?



Vi har nyligen inlett samarbeten med några återförsäljare av våra tjänster. Tanken är helt enkelt att de kommer vara er sk first line support och kan hjälpa er med alla möjliga IT frågor, inte bara kring rCloud Office utan också allt det där andra runtomkring. Det ger oss mer tid att fokusera på att leverera era program och komma på nya förenklingar och förbättringar av våra tjänster. […]

Hur skaffar man ett konto hos er ? Har ni ...


svnesk molntjänst Teams
Alla är vi olika, en del vill att Teams startar så for man loggar in och andra tycker det bara är irriterande. För de av våra kunder som kör t.ex. Office 365 i vår molntjänst så dyker Teans upp per automatik. Det går dock att slå av autostart ganska enkelt. Logga in i Teams , klicka sedan på de tre prickarna till vänster om ditt namn, väl […]

Hindra Microsoft Teams från att autostarta


Molntjänsten rCloud Office mail mot Office 365 Steg 8
I vårt fall är e-posttjänsterna mer av en tilläggstjänst för de kunder som behöver ha det hos oss av olika skäl. Vårt mål är att ge er tillgång till andra typer av kontorsapplikaioner som Visma, Hogia, Monitor o.s.v Det finns ingen motsättning i att använda t.ex. Office 365 för e-post (så länge man medvetet väljer att ha sitt data hos Microsoft och tänker på saker som GDPR, […]

Molntjänsten rCloud Office, e-post och Office 365



En av våra kunder använder Android surfplattor för att köra b.la. Flex Tidsredovisning i rCloud. rCloud Office får ju era Windows-program att fungera även på iPad, Android, MAC o.s.v. Man upptäckte att tiden i en av deras surfplattor stod fel med hela två timmar. De andra gick dock korrekt. Efter lite funderande kom vi på att det beror på att rCloud Office tillåter en funktion som heter […]

Avancerat : Tidszoner och klocka


rCloud Office små ikoner
Det här kan bero på om du har en enhet med väldigt hög upplösning (t.ex. en laptop som Surface Pro ) och den inte känner av en inställning som heter DPI som hanterar skalandet av upplösningar, För att lösa det här behövs några manuella ingrepp lokalt i din dator som är lite avancerade men inte omöjliga. Vi har försökt förenkla det så mycket det går för dig […]

Avancerat: Ikoner och text i rCloud är jättelitet (DPI settings ...


2020-08-31 Idag ar vi bytt ut våra SSL certifikat. Detta är något som måste göras med jämna mellanrum för att kommunikationen ska vara säker . Enkelt uttryckt gör ett SSL certifikat så att kommunikationen mellan din enhet och våra molntjänster går krypterade och inte kan avlyssnas eller förändras av någon obehörig. Anledningen till att du får frågan är att krypteringsnyckeln har bytts ut och att vår molnjtänst […]

Nytt SSL certifikat / fråga om du litar på den ...



Ibland fungerar Internet och allt annat helt normalt men du kanske saknar rCloud Office ikonerna? Eller några av dem ? Det här felet är inte detsamma som ”Ogiltig anlsutningsfil”  (Klicka på länken för att lösa det felet). Det här kan bero på någon central störning i rCloud eller din lokala dator som behöver uppdatera ikonerna bara. Testa först med att uppdatera ikonerna från kontrollpanelen. Starta kontrollpanelen och […]

Saknar ikoner till mina program / behöver uppdatera ikoner