Arkiv: FAQs


De flesta har aldrig tyckt det varit svårt att installera vår molntjänst rCloud Office tack vare vår enkla och tydliga manualer. Vid behov finns ju er återförsäljare och även vår Helpdesk tillgängliga, per mail eller telefon. För dig som använt RD Client tidigare så är URL / E post install@rcloud.se   Steg 1 är att installera Remote Desktop Client    . Klicka på länken nedan för din enhet […]

1.2 Hur installerar jag rCloud Office på Android, MAC, IOS ...


Windows 11 rCloud Office
Microsoft Windows är operativsystemet du har på din enhet och den kan vara t.ex. en PC eller en sk tunn klient Med Red Cloud ITs rCloud Office kan ni fortsätta använda era Windows program som t.ex. Visma eller FLEX men slippa ha dem installerade lokalt på era datorer.. Vår lösning gör era program tillgängliga och nåbara från vilken plattform som helst. Vi hjälper företag och föreningar att flytta […]

1.1 Hur installerar jag rCloud Office för Windows?


Här är några länkar kring såna frågor : Våra avtal är inga långa bindande avtal, vi tillämpar två månader uppsägning för att ge både er och oss tid att förbereda en flytt. Att bli kund: En teknisk checklista Uppsägning En teknisk checklista Vi fakturerar allt i efterskott månadsvis. Vid förseningar av betalningar tillämpar vi följande: Om fakturan inte betalats i tid skickar vi en påminnelse efter c:a […]

Att bli kund. Avtal / uppsägningar o.s.v. ? Var hittar ...




Vår tanke är att hjälpa företag som har en programvara med en befintlig kundbas. Det kan vara tidsrapportering, lagerhantering, ekonomisystem o.s.v. Det finns många såna företag i Sverige men frågor kring molntjänster börjar dyka upp eller kunder börjar fråga efter programmen till MAC , iPad, Android, kunna jobba hemifrån o.s.v. Vi vill att ni enkelt ska kunna erbjuda era kunder att köra era program som en molntjänst, […]

Vi har en egen programvara som vi vill få ut ...




Det finns en del inställningar som med fördel kan göras lokal i din Windows dator. En del av dem är lite mer avancerade att göra manuellt så vi har skapat rCloud Office Toolbox for Windows men här nedan är de manuella stegen för nätverkshantering/optimerong om du vill göra dem själv. Öppna en kommandoprompt som administratör Kör följande kommandon netsh int tcp set global chimney=disabled netsh int tcp […]

Avancerat : Nätverksintällningar i Windows



Felmeddelandet ”Windows cannot start the RemoteApp program. The following RemoteApp program is not in the list of authorized programs” inträffar vi ett par olika scenarior. Det ena är att de små filer som talar vilket program du försöker starta i rCloud kan ha blivit skadade eller de innehåller gammal information. Vanligen uppdateras de automatiskt i bakgrunden men ibland kanske man måste göra det manuellt för att fräscha […]

Felmeddelande: Windows cannot start the RemoteApp program. The following RemoteApp ...



Det här kan hända om t.ex. lagt @ rCloud-ikoner i startmenyn på t.ex. Windows 10. Gör så här för att lösa problemet. Ta bort ikonen från startmenyn och start programmet från den vanliga programgruppen istället (Start – Alla Program – ”Red cloud IT rCloud Office”) Om felet kvarstår kanske du behöver göra en ominstallation eller prova att uppdatera våra ikoner: Uppdatera ikoner Starta kontrollpanelen Leta ikonen RemoteAPP […]

Felmeddelande: Ogiltig anslutningsfil