Arkiv: FAQs


Javisst . Klicka här för att komma till den   Felsökning för rCloud Office En felsökningsguide för rCloud Office tjänsterna och lite manualer. rCloud molntjänster är helt beroende av att nätverket fungerar och att du kan komma ut på Internet, Dina program och dina filer finns i Molnet i rCloud och inte i din lokala dator så nätverket är helt enkelt kritiskt och måste fungera för att […]

Har ni en felsökningsguide med steg för steg för rCloud ...


Det här kan bero på många olika saker. Här är några enkla steg att kika på för att felsöka. Om du ser grönmarkingar på kontrollpunkterna nedan betyder det att våra tjänster är normalt tillgängliga från den här webplatsen rCloud Office Status  (6 kontrollpunkter)   För fler kontrollpunkter se rCloud Office Quickcheck  (extern länk)   Kontrollera att du har en fungerande en internetanslutning . Prova att surfa t.ex. […]

Fel: Kan inte ansluta till era molntjänster i rCloud


Nej. Absolut inte, Ni kan t.ex. fortsätta ha er e-post var ni vill, fortsätta använda era leverantörer av IT, behålla era filer lokalt o.s.v. Ni kan flytta allt till oss om ni vill men ni kan även flytta bara enskilda program och göra dem tillgängliga som molntjänster. Vi är flexibla och har inga krav på helhetsåtaganden. Läs mer om det här

Måste vi flytta alla våra program och data till rCloud?



Javisst. För det behöver vi skapa en speciell användare för just er scanner med rättigheter att skicka e-post via våra system. Har ni flera scanners så skapar vi en unik användare per enhet. Läs mer här Vi kallar den här tjänsten för SMTP Relay as a Service och den är tillgänglig även för företag och föreningar som vill teckna den separat utan andra rCloud tjänster

3.3 Vi behöver skicka e-post från vår scanner via rCloud. ...


Nja. Vi har en lite annan syn på vad molntjänster ska vara. Vi tror fullt och fast på att bara lagra filer egentligen inte är så användbart. Vi utvecklar vårt resonemang lite mer här . Behöver ni bara molnlagring finns det andra som gör det som sin affärsidé eller ni kanske vill ha hjälp att bygga en egen in-house lösning. Kontakta gärna i så fall JufCorp AB […]

Vi behöver en tjänst för att bara lagra våra filer ...


Om ni köpt rCloud Office direkt från oss : Skicka oss ett mail till Helpdesk så löser vi det. Vår idé ar att användare bara ska se de program de behöver och att ni som företag betalar för det ni använder. En användare kan t.ex. behöva hela Microsoft Office och Visma och något annat medans en annan användare bara behöver bara Microsoft Office eller kanske t.ex. bara […]

Hur beställer vi fler program (eller tar bort program) för ...



Skicka oss ett mail tilll Helpdesk med vilket program ni vill uppdatera och och eventuella inloggningar vi kan tänkas behöva. NI kan naturligtvis beställa det via er återförsäljare också. Inloggningar kan vara t.ex. i ert system hos oss (som admin om vi behöver det ) eller till en extern kundportal där vi kan hämta installationsprogram.   rCloud Office inkluderar plattformsoberoende cloud access, drift, antivirus i molnet, backuper, […]

Vi behöver uppdatera våra program i rCloud t.ex. Visma, FLEX, ...


För att lägga till nya användare eller ta bort i rCloud skickar ni helt enkelt ett mail till oss på Helpdesk. Av förståeliga skäl tar vi inte bort eller lägger till användare utan en skriftlig beställning, både för er och vår säkerhet. Vissa av våra kunder har även en egen programvara för att lägga till nya användare utan att behöva kontakta oss. Vill ni ha tillgång till […]

Hur lägger vi till eller tar bort användare i rCloud?


Nej. Inloggningar är personliga och rent tekniskt fungerar det så här. Om en användare loggar in med t.ex. kalle.svensson@företaget.se och startar ett program så startar han en s.k session mot rCloud. Om en annan person på företaget (eller var som helst) samtidigt startar ett program i rCloud med samma användarnamn och lösenord kommer användare nummer två att ta över den sessionen (och den första användare får ett […]

Kan vi dela på en inloggning för flera användare?



Lugn, bara lugn. Vanligen kan du inte tappa mer än timmes jobb, även om du råkat spara över en jätteviktig offert du jobbat med i månader med din privata inköpslista för helgen .. Öppna programmet ”Dokument @ rCloud” d.v.s filhanteraren för rCloud, leta upp katalogen där du råkade radera fjlen (eller spara ner fel) och högerklicka på den. (t.ex. G:\ ) Här finns ett val som heter […]

Hjälp. Jag råkade radera en fil eller sparade ner fel ...